Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A Moluk története

A MOLUK készítői szenvedélytől vezérelten dolgoznak olyan innovatív, fenntartható termékek megalkotásán, amelyek nemcsak egy felszínes szinten szórakoztatják a gyerekeket, hanem valódi interakciót váltanak ki. 

Egy olyan világban, ahol minden egyre virtuálisabbá válik a MOLUK kínálatában teljesen kézi játékok szerepelnek: olyan játékok, amelyek ráveszik a gyermeket a mozgásra, valamint stimulálják az érzékeiket és az elméjüket. Nincs be/kikapcsológomb, elem vagy bonyolult instrukciók – a MOLUK-játékokat a gyermek képzelőereje hajtja.

Alex Hochstrasser 1973-ban született. A zürichi Művészeti Egyetemen tanult ipari formatervezést, majd megannyi ismert design cégnek dolgozott Barcelonában, San Franciscoban, New Yorkban és Tokióban. 2001-ben elindította első játékát, a Bilibo-t, ami számos nemzetközi díjat kapott és nemrégiben lett bemutatva a MoMa egyik kiállításán, New Yorkban. 2011-ben-testvérével közösen-megalapította a saját játékcégét.

Az alábbiakban Alex H. válaszol néhány kérdésre a MOLUK játékokkal kapcsolatban.

 

 

Mit jelent a MOLUK név?

A MOLUK egy kitalált név, de van pár asszociáció, amit társítok a szóhoz. Amikor megalapítottam a céget, nem sokkal előtte tértem vissza egy csodálatos búvárkodásból, a Maluku Szigetekről, Indonéziából. A másik asszociáció a ,,mollusc” szóból ered, ugyanis a szó maga különböző gerinctelen állatok csoportját jelenti, például csigák, tengeri kagylók, polipok; egészen kisgyermekkorom óta lenyűgöznek ezek az állatok. A MOLUK lógója – a két antennával vagy csáppal- a kíváncsiság szellemét és a gyermeki késztetést a világ (és csodáinak) feltárására hivatott közvetíteni.

 

Miért hoztad létre a saját játékvállalatodat?

Csakis a szenvedélyemnek szerettem volna élni, szabadon követve az álmomat/víziómat, hogy kizárólag játékokkal foglalkozom.

 

Mi olyan különleges a MOLUK-játékokban?

A játékaink igazán egyszerűek, nincs szükség hozzájuk semmilyen szabályra vagy instrukcióra. Emellett nincsen előre kijelölt funkciójuk, nem egyféleképpen használhatók. Úgy lettek tervezve, hogy felkeltsék a gyermek érdeklődését, lefoglalják az érzékeit és képzelőerejét.

A gyerekek megszámolhatatlan módon tudnak ezekkel játszani, ráadásul aktívan, kreatívan; a játék közben pedig rengeteg alapképességet tanulhatnak meg.

 

Mit szeretsz a játékok megtervezésében?

A játék lényeges része mindannak, ami emberré tesz minket. Úgy gondolom, hogy az embereknek, még a felnőtteknek is, többet kellene játszaniuk. Miközben a tervezés sokaknak a stílusról és a rövid-életű trendekről szól, én úgy érzem a tervezésben jó, jelentőségteljes játékokkal lehet különbséget teremteni.